2012. július 29., vasárnap

Richelle Mead - Vámpírakadémia


SPOILER – VESZÉLY!

Magyar borító
A világsikerű sorozat első kötetében Lissa Dragomirt és Rose Hathawayt két év bujkálás után elfogják és visszazsuppolják a Montana erdőségeinek mélyén megbúvó Szent Vlagyimir Akadémia vaskapui mögé. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Az akadémia falain belül a két lánynak különböző viszálykodással, rosszindulatú pletykákkal, tiltott szerelemmel és fenyegetésekkel kell megbirkóznia. De mindketten tudják, hogy a legnagyobb veszély a kapukon kívülről leselkedik rájuk.”

 

Őszintén szólva, nem igazán rajongok a vámpíros könyvekért, de nővérem megfertőzött vele, úgyhogy elolvastam. Egyáltalán nem bántam meg. :)
Richelle Mead nagyon jól felépítette ezt az egész történetet. Ehhez hasonló könyvet nem sokat olvastam. Nehezen tudtam letenni, nagyon magával ragadott a könyv.
Richelle Mead
Tetszett benne, hogy nem túlságosan aprólékos a leírás és mégis sokat meg lehet belőlük tudni. Amikor kérdések merültek fel bennem az olvasás során, hogy mi micsoda meg ki kicsoda, akkor szinte egyből ott volt a válasz a szövegben. :) Ezért is tetszett meg annyira.
Az izgalmas akciójelenetek mellett, a két szerelmi szál sem maradhatott ki. Természetesen a Lissa – Christian és a Rose – Dimitrij párosról van szó.
Neten több helyen is olvastam, hogy az Alkonyat méltó vetélytársa ez a sorozat. Most így olvasás után már értem, hogy miért.
Bár volt benne egy-két olyan dolog, ami nagyon is kiszámítható volt. Például, amikor Rose elkezdett Szt. Vlagyimir és testőre „árnyékcsókolta” Anna után közben megjelentek a párhuzamok a két páros között, így már innen könnyen ki lehetett találni további olvasás nélkül is, hogy ő és Lissa olyan párost alkotnak, mint Szt. Vlagyimir és Anna.
Eredeti, amerikai borító
Emellett azt is törvényszerű volt, hogy az iskola diákjai megtudják Lissa honnan szerzett magának táplálékot kétéves bujkálása alatt Rose-zal. Elvégre ez törvényszerű, nem? Egy zárt közösségben szinte semmi sem maradhat titokban.
Mindezek ellenére biztosan el fogom olvasni a folytatást is, mert nagyon felkeltette az érdeklődésemet és maradt pár kérdésem, amire nem kaptam választ. De, mivel ez egy sorozat, már csak természetes, hogy megválaszolatlan kérdéseket hagy maga mögött.

(Megjegyzés: Amikor még csak a magyar borítót láttam az nagyon tetszett. Addig, amíg meg nem láttam az eredetit. Ahhoz képest az itthoni egyenesen borzalmas. >.<)


Érdekesség képpen itt van a könyv előzetese is
:





0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése